Na Dolnym Śląsku ruszy akcja promocyjna, której celem jest zachęcenie młodych ludzi do pracy jako pielęgniarka, ratownik i położna. Kampania promująca wspomniane trzy zawody będzie realizowana w mediach społecznościowych. Czy to pomoże?
Kampania skierowana do maturzystów
Jak przekazuje „Gazeta Wrocławska”, Urząd Marszałkowski zamierza przekonać młodych mieszkańców regionu, że warto podjąć pracę jako pielęgniarka, położna i ratownik medyczny. Akcja ma potrwać dokładnie 6 tygodni – od początku czerwca do 15 lipca. Przede wszystkim jest adresowana do:
- osób w wieku 13-25 lat,
- mieszkańców województwa dolnośląskiego,
- mieszkańców województw ościennych (lubuskiego, wielkopolskiego i opolskiego).
– Jej celem jest zbudowanie pozytywnego przekazu wokół zawodów medycznych i dotarcie z nim przede wszystkim do tegorocznych maturzystów. Chcemy zachęcić młodych ludzi do podjęcia nauki na kierunkach pielęgniarstwo, położnictwo i ratownictwo medyczne – wyjaśnił „Gazecie Wrocławskiej” wicemarszałek województwa dolnośląskiego Marcin Krzyżanowski.
Co ważne firma, która podejmie się stworzenia kampanii promocyjnej, będzie musiała ją zaplanować i wymyślić samodzielnie. Wlicza się w to m.in. posty na Facebooku „Dolnośląskie Zdrowie”, reklamę Google czy film w serwisie YouTube „Dolny Śląsk”.
Podano konkretne wymagania, czyli: 10 milionów wyświetleń reklam i filmów łącznie, które przełożą się na 50 tys. przekierowań na stronę urzędu oraz 100 tys. wyświetleń filmów.
Pilnie potrzeba medyków na Dolnym Śląsku
„Gazeta Wrocławska” przytacza także dane z Dolnośląskiej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych we Wrocławiu. Wynika z nich, że zarejestrowanych jest łącznie 17,3 tys. członków (w tym 15,2 tys. pielęgniarek oraz nieco ponad 2 tys. położnych). Z kolei czynnych zawodowo jest około 12 tys.
Szczególnie brak pielęgniarek jest odczuwany w szpitalach na oddziałach internistycznych i zabiegowych. Wrocławskie Pogotowie Ratunkowe zaś prowadzi stały nabór ratowników.
źródło: rynekzdrowia.pl
foto: AdobeStock
Dodaj komentarz